Bedrijfsfeest Engels  thumbnail

Bedrijfsfeest Engels

Published Sep 19, 22
6 min read

Bedrijfsfeest Organiseren Corona

Tijdsgebonden Zorg ervoor dat je steeds een deadline of een tijdsspanne vermeldt - frans feest organiseren. Anders kun je geen verdere monitoring en evaluatie inplannen. Bovendien geldt: wanneer je geen deadline stelt, gebeurt het simpelweg niet. Sommige doelstellingen kun je al tijdens het event meten, andere pas dagen of zelfs maanden later. Vermeld dus in je plan niet alleen wat je wilt meten, maar ook wanneer en op welke manier.

Die berekening geeft weer hoe de investering van je evenement zich verhoudt tot het rendement ervan. Houd je doelstelling steeds in het vizier Goede doelstellingen zijn SMART geformuleerd Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdsgebonden De organisatie van een event duurt enkele weken, maanden of zelfs jaren en is vatbaar voor evoluties in de tijd (frans feest organiseren).

Vaak word je bovendien geconfronteerd met tijdsdruk en komt de volledige uitvoering van je plan in het gedrang. Je bent ook afhankelijk van partners. Vergeet niet om in wisselende omstandigheden steeds je doelstellingen helder voor ogen te houden. Het zal je helpen om snel en efficiënt de juiste beslissingen te nemen.

In uitzonderlijke gevallen zul je de doelstelling in de loop van het project moeten bijstellen (frans feest organiseren). Doe dit alleen na grondig overleg met alle betrokken partijen en enkel als het echt noodzakelijk is. 14 events15 RETURN ON INVESTMENT ROI staat voor het rendement van je evenement, uitgedrukt in een percentage van de totale kosten van je evenement.



Bij verenigingen is dat vaak moeilijker, maar ze kunnen wel de ROI voor hun sponsors berekenen of de impact ervan op anderen. Zo zal de introductie op een medisch congres van nieuwe en goedkopere behandelingen voor kankerpatiënten, een positieve impact hebben op de uitgaven van zorgverzekeraars. ROI-model De ROI-methodologie, ontstaan uit de onderzoeksmodellen van Donald Kirkpatrick en Jack Phillips, werd door de jaren heen verfijnd en telt in de toepassing voor evenementen de volgende niveaus: ROI IMPACT DESIRED BEHAVIOR LEARNINGS NIVEAU 5 NIVEAU 4 NIVEAU 3 NIVEAU 2 SATISFACTION TARGET GROUP NIVEAU 1 NIVEAU 0 Het hoogste niveau (ROI, niveau 5) werd hierboven al beschreven.

Coverband Bedrijfsfeest

Als het doel van je evenement was om meer te verkopen, dan zal de impact overeenstemmen met de uiteindelijke conversie in verkoop, ofwel de omzet. frans feest organiseren. doelstellingen en doelgroep 1516 Niveau 3 staat voor de doelstellingen van het desired behavior, ofwel het gewenste gedrag dat nodig is om de impact te verkrijgen.



Of je wilt misschien juist dat je deelnemers iets niet gaan doen, zoals uitgaven verminderen in het kader van een bezuinigingsronde. Hoe je deze doelstellingen SMART formuleert, las je al eerder in dit hoofdstuk. frans feest organiseren. Op niveau 2 staan de learnings (of leerdoelen): wat moet je je deelnemers meegeven om de gedragsverandering te realiseren? Dat kan informatie of kennis zijn, maar kan evengoed gaan over het aanleren van vaardigheden.

Wat is er nodig om het de aanwezigen naar de zin te maken? Hoe creëer je de juiste omgeving waarin de learnings optimaal kunnen worden overgebracht. frans feest organiseren. Denk aan voor de hand liggende zaken zoals aankleding, catering enzovoort, maar ook de temperatuur en de opbouw van het programma. Op niveau 0 vinden we de doelgroep.

Verder in dit hoofdstuk ga ik dieper in op het bepalen van je doelgroep, maar houd hierbij alvast in het achterhoofd dat om de ROI van je evenement te vergroten, het uiterst belangrijk is alleen die mensen uit te nodigen die relevant zijn voor de hogere niveaus van de piramide.

We nodigen mensen uit omdat we ze kennen en we denken dat ze erbij horen, maar eigenlijk weten we al op voorhand dat ze niet zullen bijdragen tot de ROI. Voor je met het model aan de slag gaat, is het dus belangrijk al je stakeholders in kaart te brengen (deelnemers, sprekers, sponsors ). stripper bestellen. frans feest organiseren.

Goochelaar Inhuren Bedrijfsfeest

Meten Om goed te kunnen meten, is het belangrijk de effecten die je wilt bereiken zo veel mogelijk van omgevingsinvloeden te isoleren - stripper boeken. Plan dus bijvoorbeeld op het moment van je evenement geen grootschalige advertentiecampagne. Want dan kun je erg moeilijk achterhalen via welk kanaal je klant werd overtuigd. frans feest organiseren. Het spreekt voor zich dat de advertentie en het evenement elkaar juist kunnen aanvullen.

Werken met een controlegroep behoort ook tot de mogelijkheden - frans feest organiseren. Zo zou je een deel van je doelgroep niet kunnen uitnodigen, om dan hun (aankoop)gedrag na het evenement te kunnen vergelijken met dat van de aanwezigen. 16 events17 Waarde creëren Je hebt een doel geformuleerd en je kunt het meten. Prima! Maar dat betekent jammer genoeg nog niet altijd dat je ook effectief waarde creëert met je evenement.

Je moet je dus afvragen bij wie je welke gedragswijziging wilt zien (frans feest organiseren). Waarde wordt gecreëerd als je een gedragswijziging bij je deelnemers kunt realiseren. Ik kan het creëren van waarde niet mooier formuleren dan Rob Captijn, een voorvechter van ROI op events. Hij schetst het verhaal van supermarkten die op basis van uiteenlopende studies en wetenschappelijk onderzoek geleerd hebben het koopgedrag van consumenten te beïnvloeden zodat ze steevast met een vollere kar naar buiten rijden dan ze vooraf van plan waren.



Dat je hun nee ombuigt tot een ja. Drie elementen bepalen of je zult slagen in het creëren van de gewenste gedragswijziging: Sense of urgency. Je doelgroep moet de urgentie van de verandering erkennen. Anders zal er geen enkele stimulans zijn om na het evenement ook effectief tot een aankoop of informatieaanvraag over te gaan.

Als je je doelgroep kent en weet wat ze van het doel vindt, kun je overtuigende argumenten formuleren om de kloof tussen nee en ja te overbruggen. Dat is dan ook de reden dat storytelling onmisbaar is voor elk evenement. Door een goede eindredactie met betrekking tot je evenement (met de keuze van de juiste sprekers, acts enzovoort) en een slimme programmering, kun je de gedragsverandering stimuleren.

Bedrijfsfeest Organiseren Op Locatie

Als je die troeven correct uitspeelt, kun je uiterst efficiënt, krachtig en met impact communiceren. Het is niet voor niets dat beleving centraal is komen te staan bij de organisatie van evenementen. doelstellingen en doelgroep 1718 Activatie. Alles wat je hebt opgebouwd met je evenement valt in het niet als je geen vangnet hebt om je deelnemers te activeren.

Dat kan door een bestelformulier mee te geven, maar ook door ter plekke feedback te vragen. Het is meteen ook deze stap die, als je het goed aanpakt, de return meteen heel meetbaar maakt. Het creëren van waarde gebeurt niet alleen op het evenement zelf. Ook tijdens het uitnodigingstraject en na het evenement zet je dezelfde lijn door (frans feest organiseren).



Zo kun je tijdens de registratie al vragen naar gegevens die je verder in het verhaal nodig hebt en kun je ook na je evenement gebruik maken van foto s die je via social media deelt, om de laatste gasten over de streep te trekken. Zet in op de meest kansrijke doelgroep voor de gedragsverandering.

Zo bereik je je doel met minder kosten en minder teleurstellingen - frans feest organiseren. En er blijft bovendien ruimte in je budget om later alsnog de harde tantes in je doelgroep met specifieke acties aan te pakken. Wil je het ROI-verhaal van Rob Captijn zelf horen? Kijk dan zeker even naar deze eventplanner.

Latest Posts

Chalet Huren Camping Overijssel

Published Sep 24, 24
7 min read

Sexy Micro Bikini

Published Oct 09, 23
7 min read